Actualidad Noticias ‘La nostra finalitat no és una altra que tant armadors com proveïdors troben un “win to win” a través de l´APP’ Elsa Schleissner, CEO GOODWINDS

‘La nostra finalitat no és una altra que tant armadors com proveïdors troben un “win to win” a través de l´APP’ Elsa Schleissner, CEO GOODWINDS

Institucional

03 març 2022
'Tots els que componem l'equip de GOODWINDS compartim els valors de la vela' E. Schleissner
FVCV

1. Abans de res, i per a situar a tots aquells que no la coneguen, GOODWINDS és una aplicació de serveis nàutics professionals que posa en contacte proveïdors amb armadors que tinguen una necessitat a bord, com sorgeix la idea de posar en marxa aquest projecte?, en quin moment se't ‘encén la llum’ i t'adones d'aquesta necessitat en el mercat nàutic?

En els 10 anys que porte treballant per al sector nàutic, com a inspectora i *Project *Manager he detectat la falta de professionals. Com a gestora de projectes la meua finalitat principal és aconseguir que amb els recursos que disposem l'obra es realitze en el temps estimat i aquest és un punt cardinal en la nostra posició, en disposar de pocs professionals en el sector fa que el treball es convertisca en una lluita diària de control de temps per a, amb un únic recurs, poder abordar tots els projectes. En tots aquests anys he anat coneixent a diferents empreses gràcies a recórrer a contactes, no totes les empreses es troben en primera fila d'un port i, per tant, no són tan conegudes, però igual de professionals, el problema radica en la dificultat que tenim d'arribar a elles. A més, un altre punt fonamental és que el 60% de les embarcacions són transeünts, necessitàvem llançar una aplicació en la qual, a través d'un servei de valoracions, qualsevol armador pot trobar un professional de confiança vaja on vaja.

2. Quin és l'avantatge competitiu de GOODWINDS? És a dir, el punt diferenciador respecte a altres plataformes o serveis que puguen resultar similars.

Considerem que la digitalització és una palanca essencial per a l'impuls definitiu de la transformació del sector nàutic. Teníem clar que havia de ser una aplicació mòbil, hui dia busquem agilitat i facilitats, i a través de la nostra APP en pocs clics eres capaç de sol·licitar diversos pressupostos. És un servei diferent a l'habitual, és un sistema totalment invisible, no disposes d'una agenda a l'ús, desconeixes la identitat de tots els professionals que tenim associats, només vam mostrar el perfil de les empreses que després d'una sol·licitud de pressupost envien una oferta a través de l'APP. També els donem l'oportunitat de posar-se en contacte directe amb el sol·licitant bé per falta d'informació o bé per tindre un contacte més directe amb el client. Tenim també, com he comentat abans, un sistema de valoracions el qual hui dia és un punt necessari que aporta fiabilitat abans de contractar un servei.

Un altre punt fonamental és que nosaltres percebem i custodiem l'import del pressupost de l'armador fins que ens confirme que el proveïdor ha finalitzat el treball correctament, d'aquesta manera l'armador s'assegura la correcta finalització del treball i el proveïdor el pagament.

4. Has pogut tindre algun feedback amb usuaris de l'APP?, què et comenten?

Si, i m'ha sorprés gratament ja que la majoria de ressenyes són positives. Actualment comptem ja amb quasi tres-cents proveïdors i dos-cents armadors, molts d'ells s'han posat en contacte amb nosaltres per a felicitar-nos per haver creat aquesta aplicació, uns altres que ens conviden que afegim altres categories en les quals ells donen serveis per a poder treballar amb nosaltres, hem rebut anomenades d'armadors amb xicotets dubtes que ens servien per a millorar l'entorn i l'experiència d'usuari. Ara mateix estem en fase d'aprenentatge, per tant, qualsevol ressenya positiva o negativa ens serveix per a conéixer als nostres usuaris i anar millorant a poc a poc, ja que la nostra finalitat no és una altra que tant armadors com proveïdors troben un “win to win” a través de l'APP.

5. Posterior a la descàrrega de l'APP, el següent objectiu és retindre a l'usuari, és a dir, que viva amb vosaltres una bona experiència, obtinga un servei de qualitat i seguisca en la vostra aplicació. Des de GOODWINDS, com treballeu per a assegurar-vos que el professional ofereix qualitat, el servei és bo, etc? 

Des de GOODWINDS tenim una premissa fonamental per als nostres proveïdors i és complir amb les 3P: ser Professionals, Ser Puntuals i Protegir l'àrea de treball. Per a nosaltres aquestes tres premisses engloben un treball reeixit. El proveïdor que no el complisca tindrà males valoracions per part dels clients i per tant cada vegada menys treball. A través de l'algorisme de l'APP els proveïdors que no responguen en 24/48h als pressupostos, que tinguen males valoracions o no donen un bon servei són detectats, i cada vegada el sistema li mostrarà menys ofertes. A més, el nostre equip, amb la finalitat de realitzar un control de qualitat, seleccionen projectes a l'atzar i contactem directament amb el proveïdor i el client per a confirmar que tots dos estan contents amb el tracte rebut.

6. Actualment opereu a nivell nacional, però, teniu al cap anar obrint-vos camí en altres països?

Si, la idea inicial de realitzar una APP mòbil era amb la finalitat que aquelles embarcacions transeünts, que hui es troben a Espanya però demà naveguen pel Carib, puguen tindre una aplicació de referència on trobar professionals de confiança. Estem ja establint relacions amb altres països, estudiant el Benchmarking i definint l'estratègia digital a seguir. L'aplicació actualment està traduïda a l'anglés i ja estem treballant per a poder oferir-la en francés, alemany i altres idiomes, però volem ser cautelosos amb els passos que anirem donant.

7. Sou una de les empreses compromeses amb la Federació de Vela de la Comunitat Valenciana, què us va animar a crear aquest compromís?

Sí, em fa especial il·lusió presentar aquest projecte personal a través d'aquesta entitat amb la qual porte tant de temps col·laborant. Tots els que componem l'equip de GOODWINDS compartim els valors de la vela, com el treball en equip, l'esforç, superació i sostenibilitat entre altres, a més la federació de vela treballa per i per als federats i la nostra aplicació és per a ells.

8. Qualitat, servei i atenció són tres valors que podríem trobar en comú entre la FVCV i GOODWINDS, què comparteixen totes dues entitats i que les uneix?

Efectivament, la mar, les embarcacions, els regatistes, capitans i armadors ens uneixen amb l'únic propòsit que és oferir-los un servei de qualitat i una atenció personalitzada.

9. Creus que és important que empreses del sector fomenten la vela i l'esport nàutic donant el seu suport a organitzacions com la FVCV?

Per descomptat, com hem comentant, a través de la vela es fomenten quantitat de valors com l'esforç, l'aprenentatge, la promoció de la constància, la superació, la solidaritat i d'especial rellevància per a nosaltres és el respecte al medi ambient, i la vela és l'esport que enarbora tots aquests valors.